Ervaringen met OCO
inwoners aan het woord
inwoners aan het woord
Ilona (27): “Ik ben nieuw in de gemeente komen wonen en heb geen netwerk. Mijn zoon heeft beperkingen en had hulp en voorzieningen nodig. Ik meldde me bij het wijkteam, maar kwam niet verder. En ik begreep niet waarom. Ik wist ook niet waar ik anders terecht kon met mijn vragen.
Via via kwam er OCO op mijn pad. Zij ging mee naar het gesprek, dat vond ik wel prettig. Ik voelde me gesteund en kreeg meer zelfvertrouwen. Nu heb ik regelmatig en goed contact met het wijkteam.”
Dhr. Krul (77): “Toen ik tegen wat dingen aanliep rond mijn bankzaken wilde ik m’n dochter daar niet mee lastig vallen. In het krantje van de ouderenbond las ik over cliëntondersteuning. Er kwam al snel een vrijwilliger langs, die goed op de hoogte was van alle mogelijkheden én regeltjes. Samen hebben we gekeken waar ik mee geholpen zou zijn.”
Bart (42): “Ik lag in scheiding en liep tegen verschillende problemen aan. Het lukte me niet meer om alles te overzien. Ik vind ook alle regelgeving best onduidelijk. Mijn buurvrouw wees me op cliëntondersteuning. Meteen toen ik belde voelde ik me gehoord en gesterkt. De OCO had veel tijd en aandacht voor mij en mijn verhaal. Zo kwam er weer rust en overzicht in mijn situatie. Door de hulp van OCO weet ik nu beter wat ik nodig heb en waar ik daarvoor terecht kan.”
Anja (64): “Ik wilde een scootmobiel maar kwam er niet uit met het gebiedsteam. De aanvraag die ik deed werd afgekeurd. Ik diende bezwaar in en ook dat werd afgewezen. Ik ging op zoek naar iemand die mij toch kon helpen. Via welzijnswerk werd ik aan een OCO gekoppeld. Mijn OCO kon goed uitleggen waarom ik niet voor een scootmobiel in aanmerking kwam. Toen begreep ik het en kon ik mij erbij neerleggen. Daarna hebben we samen een andere oplossing bedacht.”